Pages

Translate

Search This Blog

15 August 2013

Raising A Brilliant Child with Shaklee


Sekarang era zaman mencabar. Kanak2 bukan lagi membesar seperti mana kita membesar dahulu. Persaingan semakin hebat walau di usia muda.

Begitu juga dengan suasana pembesaran sekeliling. Namun persekitaran kini juga bukan macam persekitaran dahulu yang segar dan bersih.

Setiap hari, lapisan ozon semakin menipis. Bahan tanaman pula mungkin bukan berasal dari tuaian yang optimum akibat tanah dan air yang tercemar dan penggunaan racun serangga perosak.

Malah, gaya hidup kita yang semakin sibuk ' kononya' menyebabkan kadang kala terlepas pandang untuk memasak sendiri makanan untuk si manja. Akibatnya, junk food mula menjadi pilihan.

Jadi, bagaimana kita sebagai ibu para boleh memastikan si manja mendapat khasiat dan nutrient yang mencukupi?

Pakar pemakanan sendiri telah mengesyorkan bahawa pemakanan yang seimbang, cukup dengan macronutrient dan micronutrient amat penting bagi tumbesaran kanak2 sama ada secara fizikal atau mental.

Dan pemilihan supplement yang betul amat digalakkan kerana aspek tumbesaran kanak2 yang sangat aktif.

Selain itu, masalah lazim yang kerap dialami kanak2 ketika proses pembelajaran juga dapat diatasi :

1. Kurang daya fokus
2. Kurang minat
3. Kurang daya saing
4. Kurang stamina
5. Sering mengantuk
6. Lemah ingatan dan pertuturan

Jom mulakan dengan gaya hidup sihat untuk si manja yang tersayang. Minda dan tubuh yang sihat boleh melahirkan anak yang bijak.


Omega Guard

- Otak manusia terdiri daripada 20% DHA. Omega Guard Shaklee merupakan sumber terbaik DHA untuk anak anda, tanpa pencemaran logam (malah sejak anak berada dalam kandungan)

- kajian menunjukkan diet yang kaya dengan Omega 3 boleh meningkatkan keupayaan belajar, kemahiran menaakul, menyelesaikan masalah, meningkatkan daya tumpuan dan ingatan serta integrasi antara sel otak

Meal Shake

- sebagai sumber multivitamin, memberikan asas nutrient yang penting untuk perkembangan otak dan tumbesaran yang sihat

- ia turut mengandungi vitamin B complex yang membantu meningkatkan daya ingatan dan sistem saraf yang baik

- protein di dalamnya membantu menyuburkan otak, asid amino yang diperoleh diperlukan neurotransmiter dan sumber pembinaan blok2 sel tubuh termasuk sel2 imun, sel darah merah, enzim2, otot2 dan tulang bagi tumbesaran yang sihat

Chewable vitamin C

- menguatkan sistem imun , bagi kanak2 kekal sihat dan cemerlang dalam pembelajaran

- membantu dalam mencegah jangkitan dan demam selesema

- juga penting bagi mengekalkan integrasi antara sel dan menyokong kesihatan gigi, gusi, tulang, otot, kulit dan peredaran darah kanak2 yang sedang membesar



Hubungi saya untuk maklumat lanjut:

Your Shaklee Independent Distributor; Najmi Anuar (ID 854348)

♥ SMS/call/whatsapp/: 010- 2325408
♥ Email: mommyqalesya@gmail.com
♥ Facebook: https://www.facebook.com/najmi.anuar.1
♥ Pengedar shaklee anda di Penang dan seluruh Malaysia: COD di kawasan Jawi dan SPS (SPU/SPT Penang/Island mengikut kawasan)




No comments: