Google+ Followers

Followers

Thursday, August 8

' lemak' di raya pertama c:

Alhamdulillah..dah masuk 3 tahun sy berkahwin

Hehe tapi ni lah kali pertama saya betul2 dapat tengok proses buat lemang.

Dari masa opah t.i ambil daun pisang, cek buloh, ukur n masukkan daun semua saya dapat tengok.

Walaupun kadang2 kena lari sat tengok adik yang lena dalam buai tu, dapat juga lah saya belajar buat lemang ni.

Tukang bakar memang dah ada, sape lagi kalau bukan en daddy dengan kembar dia tu ( " ,)


Rendang kali ni opah t.i buat rendang daging dan ayam dulu..rendang kerang ahad nanti..nyum2


dalam pukul 10.30 lepas bersalam n tukar2 duit raya kami berjalan ke rumah opah cu, opah cik dan besan opah t.i

paling best kat rumah opah cik la sebab ada lemang jagung. Saya yang bukan peminat lemang pun tergugur akhirnya huhu haish lemak2 aku bertambah lah raya ni ( ",)

Sebenarnya saya sendiri pun dah lama sangat tak beraya ke rumah orang ni hehe

Tulah adat beraya ke rumah2 sekarang ni pun dah berkurang sangat.

Malah budak2 yang beraya pun sanggup datang untuk ambil duit je, hah lain kali diorang ni kene suh makan kuih dan minum dulu. Kalau tak tak dapat duit haha


adik qalesya n abang hazim haziq beraya dengan baju merah ni lah.comel anak2 mama ni c;



No comments: