Google+ Followers

Followers

Thursday, January 30

Berapa kalori anda DIBAKAR hari ini?

Berapa banyak kalori yang betul2 kita perlukan seharian?


Dan berapa banyak pula aktiviti harian kita menyumbang kepada penggunaan sumber kalori yang kita dapat tadi?


Erkk!! Ok memang nampak sangat saya ni kompom selalu ambil terlebih kalori.

Dah lah tak dibakar (digunakan sebagai tenaga), jadi sumbangan nya kepada lemak? Oh no!!

Haha jom properly eat and properly manage your calories and --> for our own HEALTH

Bagaimana dengan kalori anda hari ni? Fikirkan c;


Wednesday, January 29

HomeMade Roti Canai Pak Ngah & Mertabak Mama c;

Terasa lagi penangan roti canai pak ngah bangi, tq sebab simpan bekukan roti canai tu then pos naik kereta ke tg malim c;

Roti canai ni resepi emak tg malim yang pak ngah dah modified sikit.Apapun tetap sedap!

Ok.petang ni sabtu jadi opah ke pasar belikan kudap- kudapan.

Saya pula? Jom buat mertabak!!

Kali ini buat 2 jenis mertabak terus

1. Mertabak sardin
2. Mertabak kucai c:

BAHAN- BAHANNYA :


1. 2 ulas Bawang besar dan 4 bawang merah kecil- dihiris
2. 4 biji lada besar merah
3. 2 sudu gula makan dan 2 2sudu cuka makan
4. 1 tin sardin
4. Sedikit sayur Kucai
5. 4 biji telur

Untuk membuat cicah sambal bawang:

Gaulkan bawang merah yang telah di hiris bersama gula dan cuka- simpan dalam peti ais

Kalau rasa nak menyala lagi merah tu, letaklah sirap ros sikit

(guna bawang besar pun boleh, saya guna bawang merah kecik sebab nak 'pedas' sikit c;

Untuk isi mertabak kucai:



Pecahkan telur dalam mangkuk
Pukul sekata bersama bawang besar dan lada besar hiris
Masukkan potongan kucai dan gaul sebati
Letak sedikit garam

Untuk isi mertabak sardin:


Lenyekkan sardin bersama kuah dia, masukkan telur 2 biji dan pukul rata
Masukkan bawang hiris dan lada besar hiris
Sertakan sedikit garam


Haa ini pula inti sardin bersama daun kucai,campur je semua sebab nak habiskan bahan. c:

Lepas siap inti2 tadi, tebarkan roti canai tu dan letak inti

Lapik dengan tudung periuk ye dan gunakan minyak secukupnya untuk tak beri melekit

Masak roti mertabak sampai siap

* Guna tudung periuk supaya senang masa nak letak atas kuali bakar


Ini picture mertabak sardin dan mertabak kucai yang dah siap. Tak ada pic masa menebar roti ye sebab tangan tuan punya camera berminyak bagai (" ,)

Sedap? Mesti la hihi habis 8 keping mertabak petang tu. Sekeping lagi simpan dalam peti ais untuk makan pagi sebab masing2 perut dah full!

Senang kan??c:



Tips Menangani Anak Kecil Mengamuk

Artikel ini suami saya kongsikan bersama di facebook. Berbanding dengan suami, memang dia lebih penyabar berbanding saya hehe

Apapun jom baca & share. Wajib buat semua ibu bapa atau ahli keluarga yang mempunyai adik kecil membacanya c:

"Anak berusia 1.5 tahun hingga 3 tahun suka memberontak, buang barang, merajuk dan mengamuk.

Jika anak anda berkelakuan demikian, bukan bermaksud dia sudah menjadi degil atau kurang ajar.


Mempunyai skil bagaimana menangani anak-anak kecil mengamuk adalah sangat penting kerana anak sekecil ini, tidak akan mengamuk tanpa sebab.

Dia sedang belajar untuk ekspres diri dia disebabkan dia berasa letih atau kecewa akan sesuatu. Bila anak selalu disekat kemahuannya, maka perasaan kecewa itu akan mula wujud di dalam dirinya.

Bila kekecewaan itu tidak dikendalikan dengan baik, maka ia akan membukit. Bila bukit itu sudah besar maka anak itu akan menjadi hilang kawalan dirinya dan mengamuk, berguling-guling, membaling barang dan sebagainya.

Satu lagi perkara yang menyebabkan anak-anak sekecil ini mengamuk ialah kerana dia tidak cukup mendapat bermain aktif di luar rumah, menjerit, berlari dan sepertinya.

Terperap di rumah boleh menyebabkan tenaganya yang banyak menjadikan dia tidak keruan. Selain itu, tidak cukup tidur dan tiada rutin yang tetap juga boleh menjadi penyebab anak-anak kecil mudah mengamuk.

Bila amukan ini tidak dikendalikan dengan baik, contohnya, jika ibu atau bapa mengambil pendekatan kasar seperti marah, merotan, memukul, mencaci yang menyebabkan perasaaan anak itu lebih tercalar:

maka mungkin anak itu akan berhenti menangis kerana sakit dipukul atau takut, tetapi apa yang berlaku di dalam diri anak itu suis bomnya sudah diaktifkan. Ia akan meletup bila anak itu remaja nanti.


Oleh itu bila anak kecil anda mengamuk, gunakanlah pendekatan bijak. Tegas, tenang dan penuh kasih-sayang. Ini adalah salah satu cara anda boleh menenangkan anak itu. Memudahkan anda menangani anak-anak kecil mengamuk.

1- Anda duduk dan ambil anak itu, dudukkan dia di atas riba anda dan pegang dia dari belakang seperti gambar di bawah.

Anda boleh membawa kepalanya bersandar di dada anda.


2- bisikan anda sayang dia dan understand perasaan dia.

3- Bagi yang Mulsim boleh membaca ayat Quran dan A’uzubillah hi manasyaitan nir rajim,
supaya syaitan tidak mengambil kesempatan kpd nya dan anda. Bagi yang bukan Muslim, anda boleh membaca doa anda.

4-tenangkan dia dengan kata-kata kasih dan anda pun perlu tenang

5- JANGAN SEKALI-KALI MARAH DAN MENJERIT ATAU MEMUKULNYA
KONONNYA UNTUK MENDISIPLINKAN DIA. Ini hanya akan menjadikan dia anak yang pengecut atau yang suka memberontak.


Jika anak anda tidak mahu dipegang;

1-Anda duduk tidak jauh daripada anak itu.

2-Sebutkan anda sayang dia dan dia boleh merengek dan menangis untuk melepaskan rasa tidak puas hatinya.

3-Katakan bila dia sudah puas, dia boleh datang kepada anda dan dia boleh bercakap dengan baik apa yang dia hendak dan anda akan peluk dia.
4- Bila dia sudah tenang, barulah memberitahu dia bahawa lain kali dia tidak perlu mengamuk lagi, dia hanya perlu datang dan memberitahu anda apa yang dia mahu. Jika boleh anda akan memberi. jika tidak alternatif lain akan difikirkan. Semasa ini juga anda boleh menyatakan bahwa anda juga boleh hilang sabar jika dia suka mengamuk. Namun, berilah tahu dengan tenang tanpa menakut-nakutkan.

Tenang dan kawal diri,itulah kunci untuk menenang dan mengawal anak anda yang suka mengamuk.

Seperkara yang Ibu hendak memberitahu di sini ialah bila anak itu mengamuk, dia sebenarnya juga takut kepada ‘monster’ di dalam dirinya itu. Itu sebab bila memarahinya bukanlah jalan yang terbaik. Bila anda bijak menangani anak-anak kecil anda mengamuk, apabila anak itu remaja, dia tidak akan lebih tenang dan mudah mendengar kata."

Dr. Rozieta Shaary (Ibu Rose) – Empower With Love
Atikel asal di Blog Ibu Rose, tq ya

Tuesday, January 28

Set Budget Shaklee bersama 1001 kebaikan ALFALFA

Alfalfa Complex merupakan satu Formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s.

• Sumber semulajadi alfalfa.
• Pil juga boleh dihancurkan dan dicampur ke dalam air
sebagai minuman herba semulajadi.

Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien.

Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi.

Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi


*Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.

Jom tengok khasiat Alfalfa Jika Digabungkan bersama vitamin Shaklee lain:


1. Set pelansingan asas:

- lecithin membantu percepat pemecahan dan pembakaran lemak
- sebagai sumber fiber dan pemberi tenaga, dapat membuang toksin badan dan mengangkut pecahan lemak keluar tubuh

complete set pelansingan: klik di sini

2. Set milk booster

- esp sebagai sumber protein non - GMO terbaik, membekalkan tenaga seharian kepada ibu menyusu dan membekalkan khasiat menambahkan penghasilan susu ibu

- alfalfa berasal daripada tumbuhan yang sekian lama dipercayai dan berkesan menambahkan susu ibu

complete set penyusuan: klik di sini

3. Set kesuburan

-GLA Complex: merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.

- GLA Complex membantu tubuh menghasilkan cecair kesuburan yang antara kebaikannya ialah memberi ruang untuk sperma terus hidup dalam tiub falopio sehingga 5 hari.

- GLA membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna seperti putih telur

complete set kesuburan: klik di sini

4. Suami isteri

- vitamin E asli bersama unsur selenium: selain bagus untuk kulit dan mengawal kolesterol, terbukti menambahkan tenaga dan hubungan keintiman suami isteri

- Alfalfa sebagai 'kacip Fatimah' mengurangkan masalah keputihan, menganjalkan payudara dan mengetatkan 'cik V'

complete info vitamin E: klik di sini

5. Resdung / Alahan

- Garlic shaklee, selain mengandungi anti kanser, turut mengandungi bahan anti-oksidan bagi pertingkatkan penyakit berkait system imum seperti hidung sensitive, sinus, alergi asthma, selesema dan herpatitis.

- Alfalfa bersifat detoksifikasi dan anti-radang.

Ia dapat melawan Alahan dengan memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensetif, kurap, bau badan dan ulat air dengan berkesan

complete set ASAHE: klik di sini

6. Gout/ sakit2 sendi

- pengambilan asid lemak Omega 3 bersama glucosamina terbukti lebih berkesan kepada kesihatan sendi. Turut mengurangkan degradasi tulang rawan dan mengurangkan radang

- ALfalfa makanan beralkali yang mengembalikan kenormalan badan berasid. Juga bertindak memcuci darah, hati dan usus seterusnya melegakan sakit2 kebas dan sendi2.

complete set sakit sendi: klik di sini

Hubungi saya untuk maklumat lanjut:

Your Shaklee Independent Distributor; Najmi Anuar (ID 854348)


♥ SMS/call/whatsapp/: 010- 2325408
♥ Email: mommyqalesya@gmail.com

♥ Pengedar shaklee anda di ipoh dan seluruh Malaysia: COD di kawasan Ipoh dan teluk intan/ tg malim mengikut kawasan)

Friday, January 24

Kenapa Masalah Kurang Darah (anemia) Mesti Dielakkan Ibu Berpantang

Bukan semua orang gemar berpantang dengan jamu. Tambahan pula bayi masa kini kerap mendapat kuning yang mana kerap kali dikaitkan dengan pengambilan jamu ibu berpantang.

Bagi mereka yang tidak boleh mengambil jamu atau risau bayi mendapat kuning, berpantang dengan vitamin adalah pilihan tepat ibu2 selepas bersalin.

Ini kerana tidak perlu lagi risau bayi kuning (jaundice). Malah vitamin2 yang diambil itu sendiri merupakan komponen utama pembinaan sel2 darah merah bagi membaiki atau mengelakkan masalah anaemia (kurang darah) selepas bersalin.

* Perlu diingatkan proses bersalin adalah amat stress, dan kehilangan darah tidak dapat dielakkan bagi kedua2 proses bersalin biasa (SVD) atau bersalin operation (LSCS)

Jadi, apabila masalah anaemia diatasi,proses penyembuhan luka selepas bersalin akan lebih cepat.

Malah ibu berpantang juga lebih bertenaga dan tenang, serta dapat menghasilkan susu lebih banyak.



1. VITA- LEA Multivitamin

Sebagai pelengkap nutrisi harian, mengandungi 12 vitamin dan 7 mineral penting

Disebabkan amalan pemakanan tertentu semasa berpantang: berkemungkinan ada vitamin dan mineral yang tidak mencukupi

Bertujuan menambahkan tenaga, melindungi fungsi organ dan sistem produktif

2. VITAMIN B Complex

untuk meredakan stress, mengelakkan meroyan

Mencegah kekurangan darah (anaemia) selepas bersalin dan supplement penting untuk kulit, kuku dan rambut

Mampu meredakan senggugut

3. VITAMIN C

Meningkatkan sistem imun dan proses penyembuhan luka melalui pembentukan kolagen baru

Dapat mencantikkan kulit dan memperbaiki insomnia serta mencegah kekurangan darah (anaemia)

4. ZINK

Merupakan komponen utama ikan haruan

Nutrisi yang terbukti percepat penyembuhan luka selepas bersalin normal mahupun pembedahan

Meningkatkan sistem imun

Membentuk kuku, kulit dan rambut yang sihat dan cantik

5. ESP Powder(Energizing Soy Protein)

dihasilkan daripada kacang soya non-GMO (non-Genetically Modified Organism)

->iaitu kacang soya yang bebas daripada pendedahan perubahan genetik, daripada proses pemilihan benih sehingga kepada proses pengeluarannya.

Diperkayakan dengan 5 sumber vitamin dan 4 mineral semulajadi, dengan penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia

Kandungan protein yang tinggi sangat2 membantu penyembuhan luka dan pembinaan sel2 baru setiap hari



Hubungi saya untuk maklumat lanjut:

Your Shaklee Independent Distributor; Najmi Anuar (ID 854348)


♥ SMS/call/whatsapp/: 010- 2325408
♥ Email: mommyqalesya@gmail.com

♥ Pengedar shaklee anda di ipoh dan seluruh Malaysia: COD di kawasan Ipoh dan teluk intan/ tg malim mengikut kawasan)

Thursday, January 23

7 BAHAYA Penghidap Kencing Manis

Penyakit Kencing Manis atau Diabetes berbahaya kerana boleh meninggikan risiko pelbagai penyakit serius lain.

Malah ia dianggap permulaan masalah yang mengerikan bagi sesetengah individu yang tahu komplikasi buruk yang bakal timbul.

Berita BAIK nya: Dengan perubahan cara hidup lebih sihat dan rawatan yang betul: Onset komplikasi kencing manis ini dapat dikurangkan!

KOMPLIKASI MICROVASULAR:

1. Jangkitan Kulit dan Masalah kaki :


kegatalan kulit dan perubahan pigmentasi hitam
luka lambat sembuh yang kemudiannya menyebabkan ulcer yang kronik, jangkitan kulit yang berulang

2. Masalah neuropathy : sakit tajam menyucuk, kebas2 atau terus hilang deria sentuhan rasa kulit. Lebih separuh pesakit mengalami kerosakan saraf pada saat mendapat tahu penyakit diabetes

3. Diabetic Retinopathy: kerosakan salur darah kecil dalam mata, meninggikan risiko glaucoma dan masalah cataract

4. Masalah usus/ Gastroparesis

KOMPLIKASI MACROVASCULAR

5. Serangan jantung/ mati mengejut

6. Stroke/ Angin Ahmar

7. Kerosakan Buah Pinggang/ Nephropathy

Kini, dengan vivix dan vitamin2 asas: Anda ada alternative untuk membantu mengawal kencing manis selain ubatan yang dibekalkan, seterusnya mengurangkan risiko komplikasi bahaya tadi


1. Bermula dengan GLA COMPLEX, B COMPLEX dan ZINC (set diabetes budget)

GLA COMPLEX - menghalang komplikasi diabetes. Merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi.

B COMPLEX - menukar makanan kepada tenaga iaitu dengan menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga sekaligus mengurangkan masalah keletihan.

ZINC - membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin, seterusnya memperbaiki diabetes.

2. Atau terus bersama VIVIX c:


Vivix - merupakan supplemen anti-penuaan terbaik di dunia. Juga membantu memelihara kesihatan jantung, otak, sistem imun, perlindungan antioksidan, peningkatan tenaga, kesihatan dan kesejahteraan.


Insya Allah,

Hubungi saya untuk maklumat lanjut:

Your Shaklee Independent Distributor; Najmi Anuar (ID 854348)


♥ SMS/call/whatsapp/: 010- 2325408
♥ Email: mommyqalesya@gmail.com

♥ Pengedar shaklee anda di ipoh dan seluruh Malaysia: COD di kawasan Ipoh dan teluk intan/ tg malim mengikut kawasan)

Friday, January 10

Mengurangkan Stress dan Mengatasi Keletihan dengan Vitamin B

Info Vitamin B Shaklee:

Para saintis Shaklee telah mencipta asid folik secara semulajadi yang pertama di dunia dengan kadar kebolehserapan yang sangat tinggi dan berkualiti

Ini adalah kerana, asid folik yang semulajadi tidak mudah untuk diserap oleh tubuh dan hampir 99% yang terdapat dalam pasaran bersifat sintetik.


B-Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuklah 100% dan asid folik

Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin b-Complex untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna.

Kelebihan atau kekurangan akan menyebabkan ketidakseimbangan vitamin B dalam tubuh

Vitamin B adalah vitamin larut-air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui pencernaan.

Oleh itu, adalah sangat penting untuk kita mengambil vitamin B-Complex setiap hari

Shaklee B-Complex will not cause rosary fungus or infected active yeast bacteria like B-Complex extract from beer yeast.

SIAPA DAN KENAPA KITA PERLUKAN VITAMIN B?

1. Menukar makanan kepada tenaga

Membantu penghadaman
Membantu menukar lemak, karbohidrat dan protein kepada tenaga, dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan / kelesuan

2. Melawan tekanan

Memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia

3. Membantu tumbesaran

menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak2
membantu pembinaan DNA dan sel2 baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang

VItamin B complex penting untuk wanita hamil, sebelum konsepsi dan semasa 12minggu.

Ini kerana vitamin B complex shaklee turut mengandungi folic acid yang diperlukan bagi ,mencegah kecacatan tiub neural di tulang belakang di kecil.

(dalam tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg diperlukan)


Jom lihat apa lagi kelebihan2 vitamin B complex Shaklee:

4. Rambut beruban dan gugur

membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban
mengekalkan kesihatan rambut

5. Baik untuk mata

mengurangkan masalah keletihan mata
mencegah katarak
meningkatkan kualiti penglihatan
perkasakan memori dan daya pemerhatian serta fokus

6. Mencegah anemia

membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi
merangsang sirkulasi darah dalam tubuh
merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular
merawat atau mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah2, mabuk

7. Meredakan senggugut

baik untuk masalah senggugut (PMS),
meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman, terutamanya yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit

8. Mencegah perlcche->dikenali juga sebagai kerekahan mulut (mouth chilitis)
mencegah jangkitan lidah (glossitis)
nafas berbau

9. Detoksifikasi meredakan alahan


Hubungi saya untuk maklumat lanjut:

Your Shaklee Independent Distributor; Najmi Anuar (ID 854348)

♥ SMS/call/whatsapp/: 010- 2325408
♥ Email: mommyqalesya@gmail.com
♥ Facebook: https://www.facebook.com/najmi.anuar.1
♥ Pengedar shaklee anda di ipoh dan seluruh Malaysia: COD di kawasan Ipoh dan teluk intan/ tg malim mengikut kawasan)

Monday, January 6

susah nya nak jadi baik..??

Still searching...

Sudah berapa banyak kali menyimpang, berada di landasan yang betul tapi kerap kali terjatuh keluar

Ya Allah kurniakan kami kekuatan ke arah kebaikan..Amin c:

Sunday, January 5

vivix mengawal paras gula lebih stabil pada pesakit Diabetes dan retinopathy

Alhamdulillah..vivix memang terbaik!

Jika sebelum ini staff sy di hospital sendiri mengaku sakit sendi belakang (beliaun penghidap disk prolapse) berkurangan, ada juga kebas2 saraf yang semakin sembuh!

Berita baik lagi, ada yang mempunyai khasiat penglihatan yang lebih baik dan kencing manis serta darah tinggi semakin terkawal:

Ikuti pengalaman master norita sendiri:


Hebat kan! Kredit buat master norita c:

Testi 2:
Banyak lagi kisah2 menarik tentang vivix, nanti kita share lagi ya.

Buat yang berminat, boleh hubungi saya atau mana2 pengedar shaklee di kawasan terdekat anda.

** dapatkan vivix pada harga sangat istimewa RM 32x berbanding harga biasa RM380 dan keahlian percuma dengan pembelian 2botol vivix: stok terhad ya c

Saturday, January 4

Anda trauma dengan ASAHE?


SET ASAHE SHAKLEE penyelesaian masalah asma + resdung + alergi + gegata + sakit kulit

Bagi sesiapa yang mempunyai penyakit 5 serangkai ini:

- athma (Athma)
- resdung (Sinus)
-alergi (Allergy)
-gegata (Hives) dan
- sakit kulit (Eczema)

Ia nya bukanlah mudah kerana kita terdedah kepada pelbagai allergens yang boleh menyebabkan timbulnya masalah di atas.

Bagi ibu bapa pula, paling merisaukan jika anak2 mudah alah dan cepat mendapat serangan asthma!

Sekarang shaklee ada menyediakan  set suplemen terbaru khas untuk anda yang mempunyai salah SALAH SATU daripada lima simptom yang dinyatakan di atas, yang dikenali sebagai ASAHE set:

“ASAHE” bukanlah nama sebenar kepada penyakit 5 serangkai ini, tapi, kami namakan khas (agar mudah untuk diingati) merujuk kepada akronim penyakit 5 serangkai ini dalam bahasa Inggeris iaitu – Athma, Sinus, Allergy, Hives and Eczema"

Apakah vitamin yang sesuai?

Vitamin yang kami cadangkan ialah Vitamin C, B-Complex dan Alfalfa.

Mengapa?

1. Vitamin C

– Ianya sebagai antioksidan yang baik. - -- Sangat penting untuk meningkatkan antibodi seseorang.

2. B-Complex

– Bertindak sebagai penenang dan penstabil hormon.

3. Alfalfa

– Mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit itu sendiri.

- Ianya kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan terutamana akibat dari eczema, resdung (sinus), alergi (allergy) dan gegata (hives).

- Walaubagaimanapun mereka yang mengidap penyakit SLE tidak digalakkan mengambil Alfalfa sebagai suplemen mereka.

Siapa yang memerlukan set ini?

Individu yang mempunyai salah satu daripada penyakit 5 serangkai ini – athma (Athma), resdung (Sinus), alergi (Allergy), gegata (Hives) dan sakit kulit (Eczema).

Malah, ibu yang menyusu dan mendapati anaknya mempunyai salah satu daripada simptom tersebut turut digalakkan untuk mengambil set ini, agar nutrien yang diperlukan dapat di salurkan pada bayi anda melalui susu ibu.

Selain intu, alfalfa juga sangat terkenal sejak dari dahulu lagi sebagai penggalak susu (galactagogue).

* Penggunaan bersama garlic turut membantu kerana bersifat antibiotic semulajadi untuk mengurangkan radang berkaitan ASAHE

HUBUNGI SAYA UNTUK MAKLUMAT LANJUT:

Najmi Anuar (ID 854348)
Sms/whatsapp 010- 2325408

Atau hubungi mana2 dealer shaklee terdekat di kawasan anda (belian adalah secara pos atau COD mengikut kawasan terdekat anda

Friday, January 3

KPJ Ipoh yang sengal..Siapa kata Hospital gomen je teruk???

KPJ Ipoh yang lembab.tak tahu kenapa ramai yang ke sini.ya mungkin clinic pakar lebih mudah dan mesra alam kot.

Tapi kecemasan dia sengal giler.6.30pm sampai dekat sejam baru buat x-ray. Siap film tunggu sampai jam 8malam pun blom panggil masuk consultation room semula.

*owh, cik juru xray yang bekerja 7mlm tu harap belajar jangan sombong ye, we pay enough for your good and fast service!!

Lepas x ray abang, 3x saya ke kaunter.mula2 tanya bila nak panggil semula.2nd time tanya power plug dan lepas tu charge hp kat kaunter dia je.3rd time tanya lagi mana surau sebab magrib dah nak habis!

*SN dan orang kaunter dia sangat ok, tapi masih tak mampu menghalang aku dari sound korang depan2 ya, t.kasih atas kesabaran anda haha


abang ajim manja lebih, buat kami risau jee

Lepas sembahyang, kami tunggu lagi.nasib baik abang dah kurang menangis dah.8.30pm saya tanya lagi ke kaunter bila nak jumpa.sakit hati kot.

8.50pm baru siap semua itupun lepas keluar konsultation room terus bagitau kaunter nak bayar sebab adik qalesya tunggu di taska.

Ubat pun saya tak ambil, sebab giler lembab tahap gaban. Terpaksa sound sambil tersenyum manis, harap diorang boleh improve la.

Hello cik, saya ke sini sebab nak cepat dan mudah.kalau servis macam ni district hospital pun lagi baik!!

Kalau hospital kerajaan atau klinik kesihatan diorang boleh komplen macam2- waiting time lama la, tengok patient cepat komplen, tengok lambat pun komplen.

sini waiting time hapanye kat private? Nak jatuh tergolek mandi darah bagai baru diorang nak cepat??lagipun sini audit dan kpi dia lain kottt ntah..huh

Even parking site patient tak ada, dan jumpa young junior doctor pun korang bising kat gomen? Ishh.. (muka je tu, cuba tanya sket umur dia berapa haha)

Tapi private boleh bersabar pula ye korang (ada yang lagi lama dari kitorg pun ada).

maybe environment la bessst sangat tu berbanding gomen site.hosp kecik dan lama tak ada air cond ok!! Kerusi pun biasa2 sangat!! Haha panasss hari ni, ini ceriteranya ( " ,)

hari ni 1st day abang hazim dan adik qalesya di taska ipoh.memang abang happy sangat masa kami ambil petang tadi, sampai dia sendiri beritahu nak ke sekolah lagi.

Sampai di rumah, sambil melayan anak2 ,abang hazim asyik melompat2 atas kerusi. Haha ntah kenapa tergeliat agaknya tangannya.

Menangis kuat tak beri kami pegang tangan kirinya.beri syrup pcm adik qalesya pula yang ambil tak bagi kat abang..huhu

Sepanjang perjalanan abang menangis atas daddy.on e way, kami terpaksa hantar adik semula ke taska sebab dia asyik nak p seat driver je :c kesian adik

Cadang nye nak ke ae ipoh GH, tapi sebab saya ni hebat masuk parking (blom kira sesat tak tahu jalan tu hehe) kami ke kpj ipoh je.lebih dekat dengan rumah.

Apapun, Alhamdulillah x ray tak ada apa2.cuma sepanjang malam asyik merengek je setiap jam haha haru jadinya.nasib baik esok jumaat memang cuti nak kemas rumah (",) boleh tidur sat hehe

Apapun semoga abang hazim cepat sembuh ya..Saaaaayang Abang Ajim c:


Thursday, January 2

Special January 2014- Shaklee Promotion: Alfalfa Buy 6 FREE 1 bottle


Alhamdulillah, secara rasminya saya dan keluarga telah berpindah ke di ipoh setelah hampir 3minggu bekerja di sini c:

Apapun, selamat tahun baru 2014 semua.semoga permulaan ini menjadi yang lebih baik kepada kita semua.

Tak kira lah alam persekolahan atau kolej, masa bekerja atau bersama keluarga tersayang c:

Apa yang best,dengan promosi Shaklee bulan ni? Antara hot item shaklee, jadi banyak yang anda boleh jimat!

1. PROMOSI ALFALFA (S)

RM43 x 6 ÷ 7 = RM37 (jimat rm 6 sebotol)

2. PROMOSI ALFALFA ( L)

Harga rm78 x 6 ÷ 7 = rm 67 sebotol (jimat rm11)

ATAU beli terus 7botol alfalfa dengan harga 6 botol sahaja! C:

Kelebihan2 ALFALFA Shaklee:

• Membantu PERKUMUHAN menjadi lebih LAWAS

• Membantu MEMBUANG ANGIN dalam badan.

• fiber yang MENGENYANGKAN.

• Melegakan SAKIT SENDI dan BELAKANG

• Menghilangkan KELESUAN dan TEKANAN.

• Memberi sensasi ‘rasa sejuk’

• Memberi kelegaan semasa HAID

• Merawat ARTHRITIS

• Bagus untuk ASMA, RESDUNG, ALERGI, GEGATA dan EKZEMA• MENCUCI USUS bagi membuang toksik

• Mencuci BUAH PINGGANG dan merawat KENCING KOTOR disebabkan jangkitan dalam buah pinggang

• MENEUTRALKAN ASID dalam badan

• Merawat masalah KEPUTIHAN pada wanita

• Membesar dan menegangkan PAYUDARA• Bertindak seperti KACIP FATIMAH kepada para isteri

• MEMULIHKAN URAT selepas bersalin

• Membantu masalah PENGHADAMAN dan PENCERNAAN

• Meningkatkan STAMINA seorang suami

• Melegakan SEMBELIT

• merangsang penghasilan susu ibu (MILKBOOSTER)

Hubungi saya untuk maklumat lanjut:

Your Shaklee Independent Distributor; Najmi Anuar (ID 854348)

♥ SMS/call/whatsapp/: 010- 2325408
♥ Email: mommyqalesya@gmail.com
♥ Facebook: https://www.facebook.com/najmi.anuar.1
♥ Pengedar shaklee anda di ipoh dan seluruh Malaysia: COD di kawasan Ipoh dan teluk intan/ tg malim mengikut kawasan)