Pages

Translate

Search This Blog

14 December 2013

Resepi Kurus Hujung Minggu

Kali ini saya nak share resepi saya untuk Cinch Shake Mix.

Berbanding coklat dan vanilla, saya prefer perisa Cafe Latte lagi c:

Bagi penggemar caffein, cafe latte mesti menjadi pilihan! hehe tapi ambil cafein banyak2 pula ya tak bagus haha

Kenapa saya suka Cinch™ Shake? Sebab,dia simple tapi rasa dia memang betul2 enak!Malah, kalau saya ambil minuman cinch shake in masa minum pagi, saya akan rasa kenyang. So Say NO to LUNCH!

Takut tak larat satu hari? Haa bagi saya tiada masalah, sebab saya ambil 1tab Vitalea Multivitamin dan Energy Tea Mix juga c;

Cuma untuk yang betul2 nak slimkan badan, anda boleh ambil cinch shake ni masa minum petang juga.Tak perlu makan malam lagi!

Erk??Skipped meal tu.. Haaa baca info ni:

- 1 hidangan cinch shake = 24 gram protein
dan ini adalah penting kerana protein digunakan untuk membina otot yang boleh meningkatkan metabolisma anda dan membakar kalori.

Makanan yang kaya dengan protein juga dapat menahan kelaparan, ini boleh membantu mengurangkan pengambilan makanan ringan di antara waktu makan.

- Diperkaya dengan Leucine™ untuk memelihara otot semasa anda mengurangkan berat badan

- Nilai glisemia yang rendah untuk mengekalkan paras gula dalam darah yang normal dan mengekalkan tenaga

- Memberi 35% atau lebih Nilai Harian (Daily Value) bagi 21 vitamin dan mineral yang penting


OK. Prepare bahan2 dia simple sangat. Cuma kena ada fresh milk/ low fat milk, serbuk koko/syrup coklat dan cinch shake MIX anda

Ops, shaker tu optional, ambil je apa2 botol air yang penutup dia ketat pun boleh juga..No Prob (",)


1. Isi shaker dengan low fat milk/fresh milk sampai huruf 'e' (dalam 250ml)

2. Masukkan 2 scoop cinch shake mix

3. Letakkan serbuk koko (saya gunakan sirup Hersey )


4. Masukkan 2 ketul ais kiub

5. Tutup bekas air dan goncang kan dia. Pastikan penutup bekas rapat ye nanti banjir lantai tu hehe

6. Simpan dalam fridge untuk 5minit, siap di minum

Nak buat ais blended:

Masukkan semua bancuhan bersama ais2 ketul dalam blender--> Blend campai hancur semua. Pergh!! Ini memang masyuk gile haha sedapp! c:

Selamat mencuba!

3 perkara apabila anda memilih shaklee: sentiasa selamat, sentiasa berkesan dan sentiasa mesra alam c:

Hubungi saya untuk maklumat lanjut:

Your Shaklee Independent Distributor; Najmi Anuar (ID 854348)

♥ SMS/call/whatsapp/: 010- 2325408
♥ Email: mommyqalesya@gmail.com
♥ Facebook: https://www.facebook.com/najmi.anuar.1
♥ Pengedar shaklee anda di Penang dan seluruh Malaysia: COD di kawasan Jawi dan SPS (SPU/SPT Penang/Island mengikut kawasan)

** Anda boleh membuat belian terus (sendiri) di manan2 cawangan Shaklee seluruh Malaysia dengan HARGA AHLI. Cuma nyatakan No ID saya: 854348. Worth To Try!

No comments: