Pages

Translate

Search This Blog

22 January 2013

rahsia set penyusuan Shaklee 3M:my first meaningful introduction towards shaklee product!!

Alhamdulillah.

Saya mula diperkenalkan dengan produk shaklee dalam penghujung bulan Oktober 2012. Masa tu Putri Nur Qalesya (anak kedua) baru berusia 2bulan, tapi terpaksa pula hantar seminggu di kampung mertua sebab saya menjaga ibu di kl (selepas dental operation).

Masa di KL,memang sibuk. Sampaikan saya sendiri tidak sempat ebm. Kalau sempat pun sehari 2x je. Susu badan pun kemudiannya mulalah berkurangan. Aish memang runsing jugak masa tu, siap terpikir nak mulakan adik susu formula lagi!!

Namun saya cuba bertekad untuk menyusukan Qalesya sehingga usianya 2 tahun. Yelah anak pertama 2 bulan setengah je exclusive (tengah housemanship, agak buzy hehehe alasannya lah (" ,)

Saya mula berusaha mencari pelbagai produk. Siap try teh herba (nursing tea) beli dari kedai baby lagi. Punya lah semangat hehe. Kemudian, saya 'ter' kenal dengan Shaklee daripada Master Norita dan K Nadia.

Dekat seminggu juga pikir2. Lepas baca banyak feedback positif pengguna Shaklee sebelum ini, baru lah saya terdorong untuk mencuba trial breastfeeding set 3M--> produk pertama Shaklee ni hehe



Kenapa saya menggunakan Shaklee??

Ramai orang bertanya kenapa Shaklee, bukannya produk keluaran lain di pasaran??

Semuanya disebabkan kelebihan dan kekuatan Shaklee sendiri. Shaklee telah berada di pasaran lebih dari 5 dekad. Lebih uniknya Shaklee lagi, produk- produknya adalah berasakan bahan- bahan semulajadi.

Shaklee juga banyak membelanjakan wang untuk tujuan ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan produk, bukannya lebih tertumpu kepada tujuan pemasaran dan pengiklanan seperti keluaran lain.

Tambahan pula ia mendapat kelulusan KKM dan semestinya pensijilan halal dari ISA (Islamic Services of America), sebuah badan Islam yang telah diiktiraf oleh JAKIM.

Oleh itu, apabila sya memilih Shaklee ini, saya tahu 3 perkara iaitu sentiasa SELAMAT, sentiasa BERKESAN dan sentiasa MESRA ALAM.

Semua orang mengalami perubahan mengikut tindak balas badan masing- masing kepada supplements,kerana itulah masa bagi melihat kesannya adalah berbeza bagi individu..!!


Pada awal penggunaan, hanya setelah 3-4 hari saya mulai kagum dengan penghasilan susu badan yang semakin pekat berbanding biasa. Bayi saya juga cepat kenyang. Mungkin juga kerana nutrient yang lebih banyak memastikan saya berasa lebih sihat setelah mengambil supplement vitamin tambahan Shaklee ( sangat membantu, kerana pengambilan makanan harian saya sendiri pun mmg tidak menentu)

Saya juga jadi lebih bertenaga. Berbanding sebelum menggunakan Shaklee, saya sememangnya cepat letih apatah lagi saya ibu menyusu bekerjaya. Kalau tidak,dulu bila balik kerja je rasa terus nak tidur sampai pagi haha nak2 saya ni pun memang kuat tidur orang Nye (",)

Tapi lepas guna set 3M ni, memang terasa kurang stress bila sampai rumah. Penat memang ada, tapi memang terasa lain waktu melayan kerenah kedua- dua anak kecik tu! c:

Dari segi kuantiti pula, saya hanya merasai kesannya setelah hampir sebulan menggunakan set 3M. Kenapa ya? Hehe sebab hanya pada itulah saya baru sempat untuk buat ebm setiap 3 jam di tempat kerja! (dalam breastfeeding semuanya berbalik kepada supply and demand).

Lagi bes bila kami juga telah membeli peti ais yang lebih besar, semata- mata mahu menampung tempat freezer stok ebm yang semakin bertambah!!

Apapun,Alhamdulillah.

Shaklee amat membantu bukan sahaja penyusuan malah aspek kesihatan saya sendiri.Tq Kak Nadia kerana banyak membantu sepanjang pengenalan dan penggunaan Shaklee!!


antara testimoni customer lain yang turut menggunakan set shakle c:

Pengenalan set penyusuan Shaklee

1. Set B (vitamin asas penyusuan dengan alfalfa)
- mengandungi multivitamin dengan zat besi, vitamin C, vitamin B dan alfalfa
- sesuai bagi kaum ibu yang tidak mengalami masalh penyusuan

2. Set Eu Four Pack (vitamin asas penyusuan dengan ostematrix)
- sesuai bagi ibu yang sering mengalami kemerunduman susu akibat period
- amat disarankan bagi ibu yang tidak menggemari susu atau alah kepada laktos

3. Set E (Set B + ostematrix)
- lebih dicadangkan kerana alfalfa bertindak sebagai 'milk booster' dan khasiat protein bagi ibu

4. Set 3M (set lengkap penyusuan B+ostematrix+ESP)
- mengandungi Vitalea, Vitamin B, vitamin C, Alfalfa, Ostematrix dan ESP
- sangat dicadangkan bagi ibu yang mengalami masalah penyusuan, baru mula hendak menyimpan stok ibu setelah kembali bekerja dan ingin relaktasi semula


1. Multivitamin
- membekalkan ibu vitamin- vitamin penting dan mineral yang tidak dapat diperoleh sepenuhnya melalui diet
- kandungan vitamin yang secukupnya terutamanya vitamin B dan C membantu membekalkan penyusuan yang berkhasiat dan menjamin kesihatan ibu serta bayi yang disusui.


Vitamin C:
-memainkan peranan penting dalam pertumbuhan dan penyembuhan tisu, penting dalam pembesaran bayi yang sedang menyusu.
-sebagai anti oksidan semulajadi dan bertindak mengekalkan integriti sel. Juga baik untuk pertumbuhan gigi, gusi, tulang, otot dan salur darah yang sihat.
-Keistimewaan Shaklee: Vitamin C dalam bentuk Vita- C 500mg (sustained released) yang bertindak beransur-ansur dalam setiap 2jam.Sebiji vitamin C juga merupakan keperluan cukup diet seharian dan juga menyamai 7biji setengah khasiat oren sebenar!!



Vitamin B complex:
-membantu mengekalkan sistem saraf yang baik kepada bayi
-penting dalam penghasilan hormon, sel darah merah dan penghasilan tenaga oleh sel badan.
-menggalakkan kesihatan jantung, metabolisma tenaga dan replikasi DNA yang sihat
-meningkatkan fungsi otak dan mampu membantu mengurangkan tekanan.

2. Protein
-Bayi memerlukan sumber protein yang banyak untuk membantu menggalakkan pertumbuhan dan pembesaran yang sempurna kerana protein adalah asas pembinaan sel- sel tubuh.
- sumber protein yang baik seperti soya dalam diet penyusuan ibu adalah penting bagi penghasilan susu. Selain penting kepada ibu menyusu, juga amat sesuai kepada kanak- kanak yang sedang aktif membesar serta orang yang pulih dari sakit.

ESP @Energising Soy Protein



Perbezaan Shaklee

1. Sesetengah protein soya diproses dengan alkohol. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan. Energizing Soy Protein diproses dengan pencucian air untuk mengekalkan isoflavon genistin dan daidzin yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya.

2. Shaklee Menggunakan Protein Soya Bukan-GMO (Genetically Modified Organism)
Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program (IPP). Program ini memastikan kacang soya kita bebas daripada pendedahan perubahan genetik.

3. Setiap satu hidangan Energizing Soy Protein Shaklee memberikan kandungan14 gram soya protein yang diperlukan oleh hati yang sihat. Jadi ia sememangnya mampu membekalkan tenaga kepada ibu menyusu dan dalam masa yang sama membakar kalori sehingga 35%


3.Kalsium
-Kandungan susu ibu sendiri dihasilkan oleh sekurang- kurangnya 40% kalsium ibu.
-Kalsium amat diperlukan bagi pembesaran dan pertumbuhan tulang serta gigi bayi yang sihat.




4. Omega 3- Fatty Acid
- Penambahan makanan yang mengandungi omega- 3 fatty acid semasa menyusu mampu menggalakkan perkembangan bayi dan mata bayi.
- Kajian saintifik telah membuktikan lebih banyak omega- 3 yang ada dalam otak, lebih baik interaksi berlaku antara neuron- neuron otak bayi.



5. Alfalfa
-alfalfa mengandungi bayak nutrien dan vitamin penting seperti vitamin K, A, B1, B6, C, E, calcium, zink dan besi: penting bagi pertumbuhan dan pembesaran yang sihat.
-Secara tradisionalnya, juga telah lama digunakan sebagai makanan penggalak (milk booster) bagi ibu menyusu.

sumber:
-shaklee malaysia
-http://www.dhaomega3.org/Life-Stages/Lactation
-http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18403927



Ingin mencuba produk Shaklee? Hubungi saya untuk maklumat lanjut:

email mommyqalesya@gmail.com
call/whatsapp/SMS 010-2325408 atau 019-6695408 (najmi)
facebook: www.facebook.com.najmi.anuar.1

Atau beli sendiri dengan ID saya (854348)bagi mendapatkan tawaran harga ahli yang terendah!! c:


No comments: