Pages

Translate

Search This Blog

02 March 2013

Shaklee's Special Promotion March 2013: Ostematrix (6+1)

Benarkah anda masih muda, maka tulang tetap kuat??

Ya, malangnya mungkin anda tidak berada dalam kategori di atas!!

Pernyataan ini hanya bagi mereka yang benar2 mengamalkan cara hidup sihat dan mendapat pemakanan nutrisi yang lengkap, mengikut piramid makanan.

Jadi, jika anda bukan seorang yang benar2 cerewet dalam pemakanan,vegetarian, malah sama sekali bukan penggemar susu 4gelas sehari: OsteMatrix™ SHAKLEE adalah jawapannya!!

Bulan March 2013 ini, Shaklee mengadakan promosi hebat: setiap pembelian ostematrix 6 botol layak mendapat 1 botol PERCUMA!!!



Mengapa Ostematrix penting??

Tulang merupakan struktur utama tubuh manusia. Ia merupakan kerangka yang menyokong berat badan dan organ utama seperti paru-paru, jantung, hati dan ginjal serta membolehkan kita menggerakkan otot-otot dan tubuh secara bebas.Jadi , mengekalkan kesihatan tulang secara optima adalah penting bagi mendapatkan kesihatan optima menyeluruh.

Ostematrix Shaklee: Lebih daripada Sekadar Kalsium

- OsteMatrixTM membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi.

- mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese
- Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.
- Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

MANFAAT UTAMA:

++ menguatkan tulang: kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Juga merawat tulang retak dan osteomalacia (rickets dewasa)

++ memperbaiki kekejangan dan kebas- kebas (terutamanya bagi ibu yang sedang hamil, perlu diingatkan bahawa tumbesaran bayi bayak memerlukan kalsium dari ibu: maka pengambilan kalsium amat penting)

++ memperbaiki masalah haid: kajian menunjukkan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan dysmenorrhoea (sakit ketika haid) dan membantu membuang kencing

++ pengalkalian tubuh: oleh kerana kalsium adalah mineral alkalin, ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Juga menghalang obesiti di waktu tua dan membantu sel menyerap nutrient dan meransang detoksifikasi

++ memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik

++vitamin D:meningkatakan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, dan penyakit periodontal.

**Vegetarian yang kurang terdedah pada matahari pada musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak2 perlu mengambil supplement vit D

++ Magnesium: merupakan ion positif tubuh. menggalakkan komposisi tulang dan rawan, membantu sistemsaraf, mengaktifkan enzim tubuh, pengecutan otot dan menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, dan menghalang endapan kalsium: mengurangkan formasi batu karang dan hempedu

++ zink, boron, manganes, kuprum: memelihara metabolisma kerangkan dan tumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan dan mengahalang arthritis


Cadangan pemakanan:

1. bagi tujuan pemeliharaan kesihatan: 2x sehari, 2tablet setiap kali (selepas makan)

2. bagi masalah haid, kehamilan, stress, kekejangan dan kebas- kebas: 2x sehari, 3tablet setiap kali

3. bagi tulang retak, osteoporosis: 3x sehari, 4tablet setiap kali


mari lihat testimoni salah seorang pengguna ostematrix shakle c:



sumber: Shaklee Malaysia

Berminat??Cepat hubungi saya,mommy Qalesya :

Your Shaklee Independent Distributor;
♥ Najmi Anuar (ID 854348)
♥ SMS/call/whatsapp : 019- 6695408
♥ Email: mommyqalesya@gmail.com

No comments: